1

1

wtorek, 24 lipca 2012

Upomnienie

Podobno wali sie strefa EURO, podobno kiepsko we Wloszech, Hiszpanii, Portugalii, Irlandii (Lukasz, to prawda?), podobno Cypr sam nie wie co ma ze soba zrobic - oddac sie w turecki jasyr czy pograzyc w greckiej odchlani... Podobno.

Nie wiem tego z cala pewnoscia, bo tam nie mieszkam, slysze tylko rozpaczliwe komentarze amerykanskich specow od biznesu czy posilkuje sie lektura "Polityki".

Ale tez znam zasade domina. Banki sa powiazane ze soba, jeden idacy na dno pocignie inne za soba, chyba, ze...
cud sie zdarzy albo dodrukujemy wiecej papierow, moze zapozyczymy sie w Chinach?

Ta patowa sytuacja skojarzylo mi sie z faktem, ktory mial miejsce lata temu, w Polsce. Jest to fakt autentyczny, ktory zdarzyl sie mojemu Koledze, szefowi zakladu gospodarki komunalnej i mieszkaniowej.

Skierowal on pismo - upomnienie, nastepujacej tresci do jednego uslugobiorcy.

Szanowna Pani A.

Serdecznie prosze o natychmiastowe uregulowanie zaleglych platnosci  w kwocie XYZ(faktura nr ...bla-bla-bla)
Brak zaplaty naleznosci  za swiadczone przez zaklad uslugi do dnia ABC skutkowal bedzie natychmiastowym wypowiedzenieniem warunkow umowy.
Ponadto zaklad skieruje sprawe do sadu tytulam odzyskania naleznosci za uslugi.

Z powazaniem
Kierownik

W kazdym razie uponinali sie o kase za smiecie, wode, scieki czy co tam jeszcze.

Po krotkim czasie nadeszla odpowiedz:

Szanowny Panie Kierowniku

Jestem spokojna emerytka, ktora swoje zobowiazania reguluje sukcesywnie,w miare posiadanych srodkow.
Comiesieczne zobowiazania i rachunki wrzucam do ogromnej wazy. Kiedy emerytura wplywa na moje konto losuje faktury i dokonuje platnosci.
Jezeli bedzie mnie Pan nekal swoimi upomnieniami - wyklucze Pana z losowania.

Z powazaniem
A.

Jezeli ktosik ma ochote wykorzystac pomysl, prosze bardzo.
Ciekawa jestem, czy bedzie skuteczny.


1 komentarz: